Delicious to WordPress

Fa uns anys em vaig crear un compte a Delicious per poder guardar tot allò que anava trobant per Internet. Fins fa uns mesos m’havia funcionat fantàsticament, enllaços cap aquí, cap allà i, com que els he anat etiquetant, molt útil per recuperar referències. Però un dia, va deixar de funcionar-me, tant l’aplicació d’Android, com la web. Després de donar-li un temps de confiança, no hi ha hagut manera. Alhora tampoc m’agrada gens l’estètica que li han donat a les noves versions, que des del meu punt de vista, fa que sigui difícil de veure realment què hi ha.

És per això que vaig decidir buscar una alternativa, que alhora em servís per emmagatzemar altres informacions, idees… artefactes que vaig trobant per Internet i pel món. No vaig buscar gaire, vaig triar WordPress, per l’experiència prèvia que en tenia, i pel fet de poder etiquetar.

A més, fent una cerca ràpida vaig trobar que seria bastant senzill (no ho ha sigut, com explico a continuació):

https://codex.wordpress.org/Importing_Content#Delicious_links

“Perfecte”, em dic, algú ja ha ho ha fet, serà fàcil:

https://wordpress.org/plugins/delicious-xml-importer/

Per poder-ho fer, em marco els següents passos:

  1. Crear/reutilitzar màquina virtual amb WordPress.
  2. Instal·lar el plugin
  3. Importar els enllaços.
  4. Repassar la consistència de la operació.
  5. Exportar a WordPress
  6. Importar a WordPress.com

Aprofito una màquina virtual que tenia amb un WordPress 3.x per fer la operació. Però aquí comencen els meus maldecaps. El pas 4 m’ha portat unes hores de feina, amb els següents temes:

El primer és que Delicious ja no exporta a XML, ni té la API funcionant com la tenia. Només es pot aconseguir un HTML.

Primer tema, canviar l’HTML a XML, que faig amb algun editor i el “sed”, seguint el què “sortia” del Delicious quan exportava:

https://github.com/domainersuitedev/delicious-api/blob/master/api/posts.md#v1postsall

Segon tema, canviar els “&” per “&”. Una d’aquelles “tonteries” que t’encallà durant un temps.

Un cop superats aquests temes, el plugin funciona, però no dóna el resultat esperat. Fa temps que no està mantingut, així que miro el codi i faig els següents canvis:

Tercer: el temps està guardat en segons des de la època, així que elimino una de les conversions (línia 104):

$post_date_gmt = (string)$post[‘time’];
# $post_date_gmt = strtotime($post_date_gmt);

Quart: es creaven les entrades però no el contingut de les mateixes amb l’enllaç, que vindria a ser una part molt important. Ja que hi som, ho canvio com a mi em sembla bé, i alhora, aprofito per deixar l’entrada marcada com a enllaç (línia 207):

$post[‘post_content’] = ‘<p>Source: <a href=”‘.$post_link.'”>’.$post_title.'</a></p>’.$post_content;
$post[‘tax_input’] = array (‘post_format’ => ‘post-format-link’);

I fet! Podeu veure en el meu “diari de camp” com tots els enllaços hi són, amb les seves etiquetes i les seves dates.

 

Leave a Reply

